Productie biologische melk

Arla maakt overstap naar Midden-Oosten

27 September 2017 - Kimberly Bakker

Arla Foods heeft de overstap gemaakt naar het Midden-Oosten. De zuivelproducent heeft in die regio biologische zuivel gelanceerd. Dat maakt Arla dinsdag 26 september bekend.

'S werelds grootste producent van biologische zuivelproducten lanceert de producten onder de naam Arla Organic. Het Midden-Oosten is de grootste groeiregio voor de zuivelaar, naast de markten in Europa. Volgens Arla is het een belangrijke mijlpaal in het behalen van hun doelen.  

Ook plannen voor Saoedi-Arabië en Koeweit

Nummer 1 zuivelmerk
De uitbreiding naar het Midden-Oosten is een flinke stap in Arla's groeiplannen. Het bedrijf wil in 2020 het belangrijkste zuivelmerk zijn in het Midden-Oosten en in Noord-Afrika. De zuivelaar heeft daarnaast ook uitbreidingsplannen voor Saoedi-Arabië en Koeweit.

"We zien een groeiende behoefte naar biologische zuivelproducten in het Midden-Oosten. We kijken ernaar uit om onze consumenten in die regio kennis te laten maken met het biologische assortiment van Arla Organic", aldus Rasmus Malmbak Kjeldsen, senior vicepresident van Arla in het Midden-Oosten en Noord-Afrika.

Verenigde Arabische Emiraten pioniersland
De Verenigde Arabische Emiraten (VAE) vormen, volgens Arla, een pioniersland op het gebied van consumententrends. "We hebben daar een trend naar biologische producten waargenomen. Door Arla Organic eerst in de VAE te introduceren, spelen we in op deze trend. We willen cruciale informatie over consumenten van biologische producten verzamelen en die informatie willen we vervolgens benutten bij de uitbreiding naar aangrenzende markten", aldus Rasmus Malmbak Kjeldsen.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten

Kimberly Bakker

Kimberly Bakker is allround redacteur bij Boerenbusiness. Daarnaast heeft ze oog voor de social mediakanalen van Boerenbusiness.

Nieuws melk

Leden Arla en DMK stemmen in met fusieplan

Nieuws melk

Greenpeace in actie tegen Arla en Fonterra

Analyse melk

Arla en DMK willen graag voortgang bij fusie

Interview melk

Eko-Holland blijft groeien zonder actieve werving

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden