Opmars rode ui

Britse supermarkt lanceert ui die niet traant

11 Februari 2015 - Redactie Boerenbusiness

De Britse kranten staan er vol mee. Een Britse teler heeft een ui ontwikkeld waarvan je niet meer hoeft te huilen. Supermarktketen Asda lanceert de nieuwe rode ui.

Teler Alastair Findlay werkte twintig jaar aan de variëteit 'Asda Sweet Red'. Daarvoor proefde hij jaarlijks zo’n 500 uien. De ui die nu in de winkels komt te liggen is zoeter, milder, sappiger en knapperiger. Doordat de ui minder scherp is dan reguliere uien, wekken ze minder tranen op bij het snijden en zal de adem niet meer stinken, zo staat in de kranten.

Asda verkoopt de ui voor één euro. De Britten hebben hoge verwachtingen van de ui, omdat zij net als de Amerikanen de voorkeur hebben voor zoet. Rode uien maakten de afgelopen jaren een snelle opmars in het Verenigd Koninkrijk. Inmiddels is de rode ui goed voor 20 procent van de totale uienverkoop.

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Ziektedruk - Valse meeldauw
Powered by Agroweer

Analyse Uien

Uien zat, maar echte topkwaliteit droogt op

Marktupdate Uien

Het blijft kwakkelen op de uienmarkt

Analyse Aardappelmarkt

Voorjaarsramp akkerbouw komt steeds meer in beeld

Analyse Uien

Het vertrouwen in de uienmarkt is verdampt

Bel met onze klantenservice 0320 - 269 528

of mail naar support@boerenbusiness.nl

wil je ons volgen?

Ontvang onze gratis Nieuwsbrief

Elke dag actuele marktinformatie in je inbox

Aanmelden