Zuivelreus Danone en het Amerikaanse Happy Family maken bekend te gaan samenwerken. Happy Family is de op drie na grootste speler op de markt voor Amerikaanse babyvoeding. Als de autoriteiten goedkeuring verlenen krijgt Danone 90 procent van de aandelen in het bezit.
Het relatief jonge bedrijf Happy Family, opgericht in 2006 en gespecialiseerd in biologische producten, heeft de laatste jaren een stevige groei neergezet en vertegenwoordigt nu een aandeel van 4 procent op de markt voor Amerikaanse babyvoeding. Over 2012 zette het bedrijf zelfs een verkoop neer van 60 miljoen dollar, waarbij voor 2013 rekening gehouden wordt met een stevige groei.
Een welkome aanvulling voor het Franse Danone. Deze heeft met het bedrijf een overeenkomst gesloten over de overname van 90 procent van de aandelen. De komende maanden wordt duidelijk of de overname door de autoriteiten goedgekeurd wordt.
Felix Martin Garcia, uitvoerend vicepresident van de afdeling Danone Baby Nutrition, laat weten blij te zijn met de overname van een innovatief en snelgroeiend segment op de markt voor babyvoeding. "We bouwen verder op een bedrijfsmodel dat zichzelf bewezen heeft." Voor Happy Family houdt de overname toegang tot de R&D van Danone in. Tevens ziet het bedrijf zo kans om meer biologische voeding aan kinderen te gaan aanbieden.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.