Het Zweeds-Deense zuivelconcern Arla Foods voegt al haar verkoopactiviteiten in China en Zuidoost-Azië samen in één nieuwe Business Unit Asia. Het kantoor wordt vanaf 1 maart gevestigd in Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië. Arla Foods wil hiermee verder groeien op de Aziatische zuivelmarkt, zo heeft het coöperatief bedrijf in een verklaring bekendgemaakt.
Azië heeft volgens Arla een grote potentië voor de export van zuivelproducten, vooral van consumentenzuivel en kindervoeding. De focus van het Scandinavische bedrijf ligt dan ook op de grotere verkopen in de supermarkten en de foodservice, zoals cateraars. Arla verwacht dat de inkomsten uit de Aziatische activiteiten in vijf jaar tijd kan groeien tot over de 1 miljard euro.
Op de Chinese markt werkt het bedrijf samen met het Chinese zuivelconcern Mengniu Diary. Arla richt zich daarbij vooral op het investeren in het merk, het assortiment en de marketing. Ook heeft het bedrijf de managementteams in landen als Bangladesh, Indonesië, Myanmar en de Fillipijnen uitgebreid.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.