Het gebruik van smartphones onder melkveehouders lijkt in Duitsland momenteel het grootste, zo valt uit een onderzoek van Prosu Databased Marketing op te maken. 40 procent van alle melkveehouders in Duitsland heeft er inmiddels een en dan vooral een Samsung. In Nederland ligt dit percentage op 28 procent.
Prosu doet telefonisch onderzoek onder Duitse melkveehouders, wat de gegevens representatiever maakt dan een online onderzoek. Inmiddels is dit afgerond met als uitkomst dat 40 procent daar een smartphone gebruikt. Samsung wordt met 43 procent als meest populaire merk genoemd. De iPhone van Apple staat op plek twee, met 32 procent. 25 procent van alle ondervraagde, hoeveel dat er zijn maakt Prosu niet bekend, verwacht in de toekomst alsnog een smartphone aan te schaffen.
Tijdens het laatste onderzoek in Nederland lag het percentage smartphone gebruikers hier op 28 procent. In Vlaanderen is dat nog lager, met slechts 10 procent. Een nieuw onderzoek onder onze zuiderburen volgt echter spoedig. Volgende maand presenteert Prosu de complete gegevens wat betreft het gebruik van smartphones onder Duitse boeren. Het gaat dan niet alleen om melkveehouders maar ook om andere sectoren als de akkerbouw, loonwerk en varkenshouderij.
Vorige week publiceerde Agridirect nog een onderzoek over het gebruik van apps onder Duitse boeren. Uit die enquête, online gehouden onder zo"n 300 agrariërs, bleek dat het bezit van een smartphone er op 33 procent lag. Verschillen per sector werden in dat onderzoek niet genoemd.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.