De varkenssector verkeert in een diepe crisis en om een oplossing te vinden voor de problemen heeft de sector zich onder andere tot de retail gewend. Supermarktketen Jumbo geeft aan dat het de problemen waar de sector mee kampt niet volledig kan oplossen, maar dat het wel wil meedenken. Om deze reden werkt Jumbo aan onderscheidend varkensvlees en gesloten ketenconcepten.
Voor het onderscheidende varkensvlees gaat Jumbo intensief samenwerken met varkenshouders en slachterijen, meldt Brabants Dagblad. De nieuwe producten moeten variant worden op de ‘nieuwe standaard kip’. Hoewel Jumbo de concepten voor de klant ontwikkelt, denkt de supermarktketen dat ook varkenshouders profiteren van de onderscheidende producten.
De gesprekken met varkenshouders en slachterijen moeten nog dit jaar van start gaan. De varkenshouders worden benaderd via de Van Rooi Meat, Vion en Meat Friends, de partijen die vlees aan de supermarkt leveren. Jumbo kon nog niet zeggen wanneer het vlees in de schappen ligt.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.