Het Good Farming Star-concept van Vion is de afgelopen jaren sterk gegroeid. De slachterij heeft een overeenkomst met Albert Heijn gesloten die moet voorzien in verdere groei van het concept. In 2016 verwacht Vion dat meer dan vijf miljoen mensen het vlees kopen.
Frans Stortelder, COO Pork bij Vion, zegt dat de overeenkomst met Albert Heijn voor verdere groei van het Good Farming Star-concept moet aanjagen. ‘Met Albert Heijn hebben we een meerjarige overeenkomst afgesloten voor de levering van vlees voor zowel de verkoop van vers vlees als grondstof voor vleeswaren. Dit is een belangrijke doorbraak voor de diervriendelijkere en duurzamere productie van varkensvlees.’
Vion zegt dat het Good Farming Star concept aantrekkelijk is voor retailers. Door niet alleen afspraken te maken over varkensvlees, maar ook over vleeswaren wordt een veel groter deel van het vlees benut. Hierdoor stijgt het rendement per kilo product en dalen de kosten. Supermarkten kunnen hierdoor tegen een redelijke prijs over duurzamer en diervriendelijker vlees beschikken. Vion verwacht dat Good Farming Star-vlees volgend jaar gekocht wordt door meer dan vijf miljoen consumenten.
Dat Vion volgend jaar meer dan vijf miljoen consumenten verwacht te bedienen met het concept, komt voort uit de trend dat de vraag naar duurzaam varkensvlees aan het groeien is. De transparante keten loopt van boerderij tot en met de afnemer en de producten zijn van bekende, Nederlandse oorsprong en volledig traceerbaar.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/varkens-voer/artikel/10867391/Vion-wil-Good-Farming-Star-concept-verder-uitbouwen]Vion wil Good Farming Star-concept verder uitbouwen[/url]