Brasil Foods heeft grootse plannen in Azië. De voedselgigant uit Zuid-Amerika heeft vooral de Maleisische markt in het vizier om in andere markten voet aan de grond te krijgen. Daarbij passen de investeringen om de internationaliseringstrategie, die het concern in Azië en het Midden-Oosten uitrolt, te versnellen.
CEO Simon Cheng, die de Aziatische markt van Brasil Foods onder zijn hoede heeft, ziet grote mogelijkheden in Maleisië. ‘We zien deze markt als ideaal platform om Islamitische consumentenmarkten over de hele wereld te kunnen bereiken. Het consumptiegedrag van Maleisische consumenten vormt een goede afspiegeling om inzicht te krijgen in de verschillende Halal markten voor pluimvee’, aldus Cheng. Om deze informatie te bundelen, bouwt het Braziliaanse concern daarom een nieuw kenniscentrum in Maleisië.
Het concern wil deze informatie dan ook gebruiken om nieuwe Halal pluimveeproducten te kunnen ontwikkelen. Om de export naar Maleisië extra kracht bij te zetten, zijn in 2015 vier fabrieken geschikt gemaakt om te mogen exporteren naar Maleisië. In 2015 verkocht Brasil Foods ruim 460.000 ton voedsel, maar die aantallen moeten in de komende jaren worden uitgebreid.
In het vierde kwartaal kondigde Brasil Foods aan dat het bedrijf bezig is met een internationaliseringstrategie. Zo hebben de Brazilianen onlangs al de belangen overgenomen van Golden Foods Siam Thai (GFS), de derde grootste exporteur op de wereld van pluimveevlees, met ondermeer afzet in Europa.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.