Eerder deze week maakte Danone bekend een streep te zetten door het merk Karicare in China, maar daar komt Nutrilon voor terug. Deze gaat vanaf 1 april online aangeboden worden. Het zijn de merken Aptamil en Nutrilon waar het bedrijf op gaat inzetten in China.
Danone stopt definitief met de verkoop van het in Nieuw-Zeeland geproduceerde merk babyvoeding. Het gaat daarbij om Karicare. Dit product was in 2013 betrokken bij het botulismeschandaal.
Na bekendwording van de vervuiling van de wei heeft Danone diverse soorten babyvoeding teruggeroepen. Het levert uiteindelijk een schadepost op van 350 miljoen euro. Nu heeft het bedrijf besloten de verkoop van Karicare in China te staken en alleen nog te laten plaatsvinden in Nieuw-Zeeland en Australië. Op de Chinese markt gaan ze focussen op Aptamil en Nutrilon.
Van dit laatste merk werd op 1 april bekend dat deze online in China aangeboden gaat worden. Het gaat dan om product met een Nederlandse etiket. Aan de ene kant wordt daarmee voldaan aan de vraag van Chinese consumenten naar Nederlands product en aan de andere kant worden daarmee de problemen op de Nederlandse markt opgelost.
Danone kan dit doen doordat Nutricia de productie een jaar eerder met 50 miljoen pakken verhoogde. Die verhoging volgde op een eerdere opschaling van 40 miljoen pakken. 'De verkoop in China zal dan ook geen gevolgen hebben voor de volumes die beschikbaar zijn voor ouders in Nederland.'
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.