Een dochteronderneming van WH Group, het bedrijf dat in 2013 voor 7,1 miljard dollar de Amerikaanse varkensvleesgigant Smithfield Foods overnam, heeft in de eerste negen maanden van 2014 fors meer winst en omzet geboekt.
Shuanghui Development, zoals de naam van de dochteronderneming luidt, is voor 73,26 procent in handen van WH Group en is één van de grootste varkensvleesproducten van China.
Het bedrijf boekte over de eerste negen maanden een netto winst van 431,98 miljoen euro. Dit is een stijging van 10,5 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2013. De omzet groeide met twee procent tot 4,34 miljard euro.
Naast de winst- en de omzet, steeg ook de verwerking. In de periode van januari tot en met september slachtte de Chinese varkensreus 11,2 miljoen varkens. Dit zijn en 16,4 procent meer dan in dezelfde periode in 2013. Met 1,3 miljoen ton steeg de verkoop van verpakte varkensvleesproducten 0,9 procent ten opzichte van 2013.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.