Tech Trekkers

6R van John Deere is een stukje luxer

17 Juli 2018 - 8 reacties

Voor de gebruikers van John Deere trekkers die wel de meest uitgebreide bediening willen hebben, maar geen 280 of 300 pk onder de kap vereisen, komt de fabrikant met een nieuwe optie. De luxe CommandPro joystick is vanaf deze zomer ook in de kleinere 6R leverbaar.

John Deere maakt half juli bekend alle 6R modellen met de CommandPro joystick uit te kunnen rusten, ook de 4-cilinder modellen. In de armleuning krijg je verder het nieuwe CommandCentre 4200-display, die alle 6 AEF gecertificeerde Isobus-functies kan bedienen.

Kijken naar concurrent
Deere presenteerde eind 2016 de geheel nieuwe 6230R en 6250R, een Europese loonwerkerstrekker die zowel op de weg als in het land goed moet meekomen met vergelijkbare modellen van CNH en Fendt. Vooral de bediening maakt het verschil. Hier heeft de fabrikant goed naar de concurrenten gekeken. Niet zo vreemd, want honderden gebruikers mochten hun mening geven over de ontwikkeling. Het is de ingenieurs in Mannheim goed gelukt om het beste van alle fabrikanten in 1 bediening te stoppen.

Het beste van alle fabrikanten is in 1 bediening gestopt

Sinds jaar en dag maakt Deere gebruik van een simplistisch klein oranje pookje. De nieuwe 6R, en straks dus ook de andere modellen, krijgen een fikse Isobus-joystick. Hiermee is zowel de trekker als de machine te bedieningen. Daarbij zijn tot 11 knoppen vrij te programmeren en zijn het rijpedaal en de rijhendel door elkaar te gebruiken. Een externe joystick voor werktuigen is overbodig.

Nieuw display
Met de toevoeging van de nieuwe bediening maakt het bedrijf ook bekend dat alle 6R-modellen boven de 130 pk aan de Fase 5 norm voldoen. De nieuwe joystick is alleen leverbaar in combinatie met de AutoPowr CVT-transmissie. Beide zijn standaard op de Ultimate Edition. Het 4200-display meet 8,4 inch. Een andere optie is de grotere 4600-terminal.

Andere opties zijn een variabele stuuroverbrenging (VRS), voor het aanpassen aan het aantal omwentelingen, en lichter sturen. De 6145R en 6155R hebben een grotere hydrauliekpomp gekregen. Dankzij de Fase 5 motor voldoen alle trekkers boven de 130 pk aan de emissie-eisen die gelden vanaf 1 januari 2019 voor trekkers boven de 170 pk.

boerenbusiness.nl

Niels van der Boom

Niels van der Boom is senior redacteur akkerbouw bij Boerenbusiness. Hij bericht vooral over de aardappel- en granenmarkt. Wekelijks presenteert hij de Marktflits Granen.
Regenradar
Powered by Agroweer
Reacties
8 reacties
Abonnee
tb 18 Juli 2018
Dit is een reactie op dit artikel:
[url=http://www.boerenbusiness.nl/ondernemen/tech/artikel/10879303/6r-van-john-deere-is-een-stukje-luxer][/url]
Alleen nog die vieze bruine interieur kleur, daar wordt je toch triest van als je daar de hele dag tegenaan kijkt
Abonnee
info 18 Juli 2018
Het interieur heeft een perfecte kleur het is een machine die werkt op het land in de stal wat niet de schoonste plaatsen zijn en zal dan ook sneller vuil worden dan een personen auto , bedenk maar een kleur die beter is dan zul je lang moeten zoeken
Klaas 19 Juli 2018
Prima kleur . Beter als het bart smit interieur van bv een fendt.
Abonnee
Kjol 19 Juli 2018
Kleur is het kleinste probleem, de Johny's hebben altijd gesodemieter met fake sensor meldingen waar je gek van wordt.
Johan 19 Juli 2018
Klaas schreef:
Prima kleur . Beter als het bart smit interieur van bv een fendt.


Toch mooi om altijd het minderwaardigheidscomplex van John Deere rijders ten opzichte van Fendt te zien.
Klaiboer 19 Juli 2018
Jeetje wat interessant om een discussie over een trekkercabine te hebben.
Abonnee
info 19 Juli 2018
Een trekker waar 1800 uur per jaar in wordt geleeft, gezeten en gewerkt moet zoals een vrachtauto een goede en ruime werkplek zijn waar ruimte is voor evt. extra kleding en of schoeisel en vooral een koelkast en of ruimte voor een fatsoenlijke koelbox ruimte voor opbergruimte van je administratie bv. werkbonnen CMR en VDM bonnen hieraan voldoen nog maar weinig merken, Valmet en John Deere hebben dat goed begrepen en hebben in hun nieuwe trekkers dat goed voorelkaar en hebben ook de kleurkeuze en het schoon houden ervan goed op orde.
Ard Eshuis 19 Juli 2018
Doe mij dat oude supermakkelijk te bedienen oranje stickje maar. Dat na-apen van Fendt zoals al die merken doen is alleen maar het jezelf moeilijk maken... Onhandig te doseren en continue op je tellen passen met die ongelukkige vario bediening. Dat hadden ze, samen met Case/Steyr veel beter voor elkaar dan al die anderen...
Verder wát een knoppen op die consoles, je zou er kierewiet van worden..
wim 21 Juli 2018
hopelijk blijft dat "simplistische oranje pookje" voor de variobediening nog lang leverbaar, net als de diff-lock knop op de vloer. dat zijn zaken die het voor gelegenheidschauffeurs eenvoudig en overzichtelijk houden. deze kun je snel en makkelijk uitgelegd krijgen aan een losse chauffeur die jou gauw ff uit de brand helpt in drukke periodes.
U kunt niet meer reageren.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

John Deere VS start na een maand weer op

Nieuws Mechanisatie

John Deere VS start na een maand weer op

John Deere lamgelegd door grootste staking in 35 jaar

Nieuws Mechanisatie

John Deere lamgelegd door grootste staking in 35 jaar

Grote 3 vechten om de trekkermarkt

Nieuws Trekkerverkoop

Grote 3 vechten om de trekkermarkt

Prijs en levertijd machines lopen schrikbarend op

Nieuws Mechanisatie

Prijs en levertijd machines lopen schrikbarend op

Blijf op de hoogte

Mis niets en schrijf je in voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief