Het is geen verassing meer maar Fendt staat wederom op één in de imago barometer die het Duitse DLG jaarlijks samenstelt. De top drie blijft geheel ongewijzigd. Claas staat op twee en John Deere op drie. Amazone, de eerste machinefabrikant, steeg van zes naar plaats vier. Het merk staat nu net boven Lemken.
Amazone heeft in de imago barometer stuivertje gewisseld met Horsch. Deze fabrikant staat namelijk nu op plek zes. Lemken blijkt op plaats vijf staan. De top drie is al enkele jaren ongewijzigd, nadat Fendt de koppositie van Claas overnam. Fendt staat met 60,6 punten op één, Claas met 56,2 op twee en John Deere met 51,3 op drie.
New Holland vinden we op een zevende plaats. Het neemt met 39,1 punten de plek van Krone in beslag. Dat merk komt in de top tien niet meer voor. Deutz-Fahr komt de top tien binnen op plek acht (38,4 punten). De nummers negen en tien, Case IH en Kuhn, blijven ongewijzigd.
DLG heeft de imago barometer voor de negentiende keer laten uitvoeren. In totaal zijn 676 akkerbouw- en veehouders geïnterviewd. Vorig jaar waren dat er nog 400. 37 procent van de ondervraagde was akkerbouwer en 63 procent veehouder. De bedrijven worden op vier punten beoordeeld: Merk prestatie, merk loyaliteit, merk kennis en merk imago.
© DCA Market Intelligence. Op deze marktinformatie berust auteursrecht. Het is niet toegestaan de inhoud te vermenigvuldigen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, in welke vorm dan ook, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke, toestemming van DCA Market Intelligence.