Verdere internationale groei

De Heus zet grote stap op Spaans-Portugese voermarkt

17 December 2015

Het Spaans-Portugese Nuter opent een nieuwe markt voor de Nederlandse mengvoerproducent De Heus. In het verlengde daarvan komt ook Zuid-Amerika in zicht. Daarmee sluit de overname naadloos aan op de groeiplannen van het bedrijf.  

De Heus had geen activiteiten in Spanje, maar daar komt nu verandering in door de overname van Nuter. Het Spaans-Portugese bedrijf was in handen van een groep investeerders, maar die doen het nu over aan de Nederlandse mengvoerproducent. 

Daarmee zet het Nederlandse bedrijf haar eerste stappen op de Iberische voermarkt, welke een omvang heeft van 25 miljoen ton. Van dit volume wordt 10 miljoen ton verhandeld op de vrije markt. Nuter richt zich op de vrije markt en bezit hier een tweede plaats. In totaal beslaat het bedrijf 12 productielocaties. 

Aan het management van Nuter verandert niets. Iets wat aansluit bij de strategie van De Heus, welke wil dat lokale afdelingen ook door lokale professionals gerund worden. 'Zij kennen de markt het beste, voelen zich thuis in hun land, spreken de taal en begrijpen de cultuur.'

De Heus profiteert vooral van de kennis over vleesvee, schapen en geiten. Een ander voordeel is dat Spaanse en Portugese professionals in Zuid-Amerika ingezet kunnen worden. 

 

Heb je een tip, suggestie of opmerking naar aanleiding van dit artikel? Laat het ons weten
Regenradar
Powered by Agroweer

Nieuws Feijen Diervoeders

De Heus doet overname in Oost-Nederland

Analyse Brokprijzen

Mengvoerprijs kan nog behoorlijk dalen

Nieuws Jaarcijfers

Ems-Vechte groeit verder in krimpende voermarkt

Nieuws Halfjaarcijfers

AgruniekRijnvallei zelf ook verbaasd over afzetgroei

Blijf op de hoogte

Mis niets en schrijf je in voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief